Thursday, June 20, 2013

ואלה שמות – הבהרה                                                                2005. 3. 16
 
לאלה ששאלו ולכל מי שרצה לשאול ולא שאל
 
"לכל איש יש שם
שנתן לו אלוהים
ונתנו לו אביו ואימו"    זלדה מישקובסקי "לכל איש יש שם"
 
ביני לבין זאב (זמביש) חבר אין ולא כלום. לא קישרי משפחה, לא קירבה רעיונית, כלום. אני אפילו לא מכיר אותו אישית וכל מה שאני יודע עליו זה מהעיתונות.
אני אהרון חבר (חובר). אני מניח כי זאב (זמביש) חבר מעולם לא שמע עלי ולא נתקל בשמי.
 
עד כמה שידוע לי, ואין בכוונתי לבדוק זאת, "חבר" אינו שמו המקורי של זאב (זמביש) והוא אימץ לו את השם הזה. (באם אני טועה הסליחה איתו).
"חבר" הוא שם משפחתי המקורי מדורי-דורות.
 
לכל איש יש שם
שנתנו לו חבריו
ונתנו לו קורות חייו.   הוספה שלי על משקל שירה הנ"ל של זלדה מישקובסקי
 
אני מניח כי את הכינוי "זמביש" נתנו לו חבריו של זאב חבר, ואין לי כל מושג מה מקורו ומה משמעותו.
 
את הכינוי (חובר), שהוא שינוי קל של שם משפחתי, נתנו לי חברי לפני יותר מחמישים שנה. כך אני נקרא בפיהם מאז ועד היום. כך אני מוכר על ידי אלה המכירים אותי, וכך אני מוצג בפני אנשים חדשים.
 
אני מקווה כי בכך עניתי לכל השואלים בפועל ובכוח וסיפקתי את סקרנותם של האחרים.


No comments:

Post a Comment