Wednesday, June 19, 2013

עוד ימים רבים ישאלו השאלות, יובעו דעות מדעות שונות, מי בעד ומי נגד. אינני יודע אם אי פעם תמצא התשובה שתניח את דעת כולם. לפעמים אדם מביע את דעתו לא רק כדי לשכנע את השומעים או הקוראים, אלא כדי לשכנע בראש ובראשונה את עצמו. אישית, גזרתי על עצמי שלא לדון יותר מידי בנושא ההתנתקות עד אשר גם היא תהיה ל"היסטוריה" כי כל ניסיון לשפוט את הארועים בזמן התרחשותם לא יהיה נכון, וגם בפרספקטיבה של זמן קצר (שנים או אף עשרות שנים) לא תהיה השפיטה אוביקטיבית, כי אם הבעת דעתו של השופט. אני אישית קטונתי מלשפוט את ההיסטוריה. אינני מתיימר,כמו אחרים (היסטוריונים חדשים ודומיהם) לנתח או להבין את מכלול הארועים בזמן ובמקום אשר סובבים אותי,בעוד האינפורמציה שאני יכול "לרכוש" היא ממקורות שלדעתי גם הן אינן יכולות "לרכוש" אותה. יחד עם זאת אני לא יכול ולא רוצה להתעלם מהשיח הערני, הגועש, הרציני והמתלהם, המתנהל בכל יום ויום, בכל חברה וחברה ובכל רמה ורמה. במיוחד כאשר השיח הזה הוא ביני לבין חברים שאני יודע שהנושא בוער בעצמותיהם כפי שהוא בוער בעצמותי. שיחה אחת קטנה ביני לבין חבר אני מביא לידיעכם, אחת מימי רבות רבות. 
 
 


No comments:

Post a Comment