Thursday, June 20, 2013

פורנוגרפיה
 
נו אז מה?                                                     2004. 9. 15 
רשימות
 
זוכרים? זוכרים איך עמדנו נפעמים מול  פסל "דוד" של מיכלאנג'לו באופיצי שבפירנצה?
זוכרים? זוכרים איך עמדנו הלומי יופי מול תמונת "ונוס העולה מהגלים" של בוטיצ'לי בלובר שבפריס?
זוכרים? איך התגלגלנו בצחוק כשראינו בכל שוק בטורקיה את הפסלון של האיש הקטן עם הזין הענק?
זוכרים? איך עמדנו משתוממים מול פסל אלת הפיריון בעלת אין ספור השדיים?
מאז ומעולם ובכל מקום אנו רואים יצירות אומנות של נשים וגברים בערום ואף פעם לא התייחסנו אליהם כאל פורנוגרפיה. לא כל ערום הוא פורנוגרפיה אפילו אם הוא מופיע באתר פורנוגרפי!
קראתי את כתבתה של יעל פז-מלמד העוסק כביכול בתצלום הערום של ויקי כנפו. למה כביכול? כי למעשה עוסקת הכתבה בגברים, ובחברה הנשלטת על ידי גברים, ואיזה גברים. כבר בכותרת אנחנו קוראים כי מה שיתפשט (יתרחב א. ח.) הוא לא "המחאה החברתית" אלא "החיוך של הגברים החרמנים" (ההדגשה שלי א.ח.) ברוב צניעות פותחת יעל פז-מלמד את הכתבה ב: "לכאורה מי אני שאשפוט את ויקי כנפו"? באמת, מי את שתשפטי אותה, או את הנשים החד-הוריות (מה זה בדיוק?), או את הגברים, או את החברה הישראלית. באמת מי את ??? "אחת שכותבת מאמרים פוליטיים ... כתבות אישיות בנושא פנאי ואוכל, מתמקדת בעיקר בהעלאת השקפת העולם של השמאל ( איזה ? ), במאבק נגד הכיבוש..." ועוד בלה-בלה-בלה. עם הרקע הזה ויהיה מגוחך ככל שיהיה, באמת מי היא שתשפוט ולא חשוב את מה ?
את דרכה של ויקי כנפו היא מגדירה "דרך מוזרה, שלא לומר טיפשית, שממש לא לומר מטומטמת" אפילו שלי לא ברור הסיגנון "שלא לומר" אני מוכן להסכים איתה שהדרך היא גם מוזרה וגם טיפשית וגם מטומטמת ובעיקר היא ביטוי למסכנות ולאומללות. כבר אמרה יעל פז-מלמד כי אין לה זכות לשפוט את ויקי כנפו לכן לא ברור למה היא חושבת שיש לה זכות לשפוט את דרכה? אבל גם בלי הזכות היא קובעת כי המסר, בדרך הזו, לא חדר "אל ליבנו" (ליבו של מי?)  וכי ויקי כנפו "בחרה לחדור לעולמם של גברים חרמנים, שמחפשים את סיפוקם באתרי פורנו באינטרנט". אז יש לי חדשות בשבילך הגב' פז-מלמד. ויקי כנפו, לבושה או ערומה, לא מסוגלת להתחרות אפילו במכוערת שבין הנשים המופיעות באתרי הפורנו (ותהיה לכך הסיבה שתהיה) ואם הגברים האלה נכנסים לאתרי הפורנו אז זה לבטח לא כדי "להציץ בכל הציצים שלה ובעוד כמה מקומות" מענין לדעת כמה ציצים יש לויקי כנפו וכמה מקומות אחרים. או שזה לא בתחום התמחותה של פז-מלמד. אז אולי כדאי להוסיף גם את התחום הזה ל"רזומה" שלה. בהמשך מגלה יעל פז-מלמד סימפטיה למי שרק לפני שורות מספר הגדירה בעקיפין כטיפשה ומטומטמת והיא פונה אל "ויקי יקירתי" מה קרה לך "נפלת בגדול. שיחקת לידיים של גברים ממולחים... נפלת לתוך השיטה הגברית המקוממת שמנסה למכור לנשים כמוני וכמוך (פתאום שתיהן באותה הקטגוריה) את הזיונים כמשהו שיש בו אמירה חברתית...הפסדת במאבק ההרואי שלך... מפני שאיש מחברת הגברים המנהלים..לא מתייחס ברצינות למאבקים של נשים . יותר נכון לא מתייחסים ברצינות לנשים בכלל..."
לא!!! "לא ביבי הוריד אותך לזנות... את הורדת את עצמך. (האם גם כאן תופס "הכמוני כמוך"). אז ויקי יקירתי הטיפשה והמטומטמת. אז "תעזבי את הכל...תחזירי את הכסף שקיבלת, אם קיבלת... אולי תעזבי את מצפה רמון. תבואי למרכז... תמצאי עבודה, פרנסה, חיים בכבוד. אל תהרסי את חייך... הגברים, אם לא ידוע לך, מריחים מרחוק אישה במצוקה ומנצלים זאת בדיוק כמו שניצלו אותך...".
עד כאן. מילא. מה כבר יש להתייחס לאישה טיפשה אחת שכותבת על אישה טיפשה, ובעיקר מסכנה, אחרת.
עזבתי את מעריב לקרא מה כתבו המשתתפים ב"רשימות". אורי קציר גם הוא מספר לנו את סיפורה של ויקי כנפו. הוא לא מעריך במיוחד את המעשה, אבל הוא מכיר ב"זכותה לעשות בגופה כרצונה... ואם היא אף מרוויחה סכום נאה. גם זה בסדר". אבל אופס!!! הגעתי לתגובות והינה תגובה של מישהי שמסתתרת מאחרי השם "אשתו". לא להאמין!!! "תגיד, אורי, רוצה תמונת ערום מלאה שלי? בעלי מספר שאני אטרקטיבית לאללה, מחאתית במידה רבה מידי, פמיניסטית משוגעת ונורא מעצבן אותו שאני בוכה בלילות על נשים רבות כל כך שנפגעות יום יום – הרבה הרבה הרבה יותר מגברים – בעולם המחורבן שיצרתם כאן ...די התפקעה לנו הואגינה מגברים צרי מוחין שכמוך, (אורי א.ח.) שכופים עלינו עולם של גברים... לך (אורי א.ח.) חפש לך קצת סטטיסטיקה ותגלה שכל אישה שלישית נאנסת/מותקפת מינית. שכל יום מתרחשים 5 מיקרי אונס... עם 200 אלף נשים מוכות... שהן צריכות לחשוב על למכור את הכליה שלהן בשביל להאכיל את ילדיהן.כשהן יורדות לזנות בגלל מצב כלכלי דפוק... כנס לאתר של הלמ"ס... תעשה קצת שיעורי בית לפני שאתה זורק את הרפש שלך. תפגוש פעם את ויקי כנפו ותבין מאיפה היא מגיעה.."
לסיום מספרת לנו מי שמסתתרת מאחרי "אשתו" ששמה הוא "אלה". אז גברת אשתו –אלה. כדאי שתרגעי ויהיה יפה ומכובד אם תתנצלי בפני אורי קציר. אחרי הכל אנו עומדים בפני עשרת ימי תשובה. שתהיה לך ולכולנו שנה טובה.


No comments:

Post a Comment