Thursday, June 20, 2013

קול ששון וקול שמחה
 
נו אז מה?                                                            2005. 3. 9
רשימות
 
עוד ישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון...
הצלחתם לקרא כמה פעמים מוזכרים המאחזים כ-"בלתי חוקיים"? טוב שאף אחד עוד לא התחיל לקרא להם "בלתי חוקיים בעליל" כי אם היו אומרים "בעליל" אז זה בטוח שאף אחד לא יבין למה הכוונה. ואז יש יותר סיכוי שאנשים יחשבו שהם כן מבינים מה היא הכוונה כשאומרים רק "בלתי-חוקיים".
גבירותי ורבותי. כדאי שתדעו שזה הכל זיבולי שכל. שעובדים עלינו בעיניים. שממשיכים לרמות אותנו ולהוליך אותנו שולל. שבונים על כך שמי שלא מבין, לא יודה בכך. ומי שלא זוכר, גם לא יזכור את מה ששכח.
מישהו יודע לפי איזה חוקים היו המאחזים צריכים לקום כדי שיהיו "חוקיים"?
מישהו יודע מי הם אלה: אנשים, תפקידים, גופים, שהיה בסמכותם לאשר או לא לאשר הקמת מאחז, או ל"הכשיר" מאחז כדי שיהיה התנחלות. או לאשר התנחלות כדי שתהיה ישוב, או עיר, או...?
אף אחד, וביחוד לא אריאל שרון ולא האמריקנים, לא צריך את קולה של ששון כדי לדעת מה הן כבר "התנחלויות" ומה הם עדין "מאחזים". הם יודעים כי השימוש בחוקיות או אי-חוקיות זה שטות. מה גם שאפילו הגב' עו"ד ששון לא יודעת, והיא גם אומרת את זה בחצי פה, על חצי מהתופעות. גם היא לא בדיוק יודעת על פי איזה חוק צריך לבחון את הדברים, ובאחד המקומות היא אפילו מזכירה את החוק הירדני (מה שבטוח בטוח).
כבר שנים ש"שלום עכשיו" מנהלת מעקב אחרי הקמת המאחזים. מישהו עוד זוכר כיום את מוסי רז המעופף, שמידי כמה זמן היה טס מעל הרי יהודה והשומרון לגלות, לצלם ולתעד את השינויים שחלו בשטח. שינויים שהצבא והממשלה והסוכנות היהודית ידעו עליהם, ו"שלום עכשיו" דאגה שגם האמריקנים ידעו עליהם. מישהו בציבור הרחב יודע שדרור אטקס עוד ממשיך לקפץ על ההרים ולדלג על הגבעות בדיוק למען אותה המטרה שמוסי רז טס מעליהם?
אז למה היה צריך להזמין את הדו"ח של עו"ד ששון? ולמה היה זה דווקא אריאל שרון שהזמין אותו על אף שהוא מכיר אישית כל התנחלות והתנחלות וכל מאחז ומאחז, חוקי או לא חוקי?.
תרשו לי להעריך כי הוא עושה את כדי לאחז עיניים. לאחר שתיקרע החברה הישראלית והעם הישראלי על ידי ההתנתקות, שתיקרע יהודים מעל האדמה שהם מאמינים שהיא אדמת ארץ ישראל, וחלק מהנחלה שאלוהים ציווה והנחיל לעם ישראל. ההתנתקות, שלפי דעתי תקבל את החשיפה התיקשורתית הגדולה ביותר בהיסטוריה של העם היהודי, כדי שידעו כולם, כל הגויים, שהקריעה הזו היא רק צל צילה של "קריעת ים סוף".
רק אז יבין העולם ויבין העם היהודי ויבינו הישראלים, כולל אלה הקוראים לעצמם "שמאל" עד כמה כואבים הם הצעדים שישראל עושה למען השלום במזרח התיכון. ואריק שרון וכל העולם יראו וייראו בעת שישראל תפנה את – המאחזים הבלתי חוקיים. ומצפון העולם לא יהיה מוכן להעמיס על עצמו שוב את הטראומה של גרוש העם היהודי מעל אדמתו.
אולי כך מאמין אריאל שרון שהעולם, וביחוד העולם הערבי, יוותר על הדרישה מישראל לפנות את כל ההתנחלויות והישובים והערים שהוקמו בשטחי יהודה ושומרון.
אולי אז יצטרף אל קול הששון גם קול השמחה. ואז "עוד ישמע בהרי יהודה ובחוצות ירושלים קול ששון וקול שמחה" וישירו כולם בקול גדול הללויה.


No comments:

Post a Comment