Thursday, June 20, 2013

מעניניי דיומא
 
נו אז מה?                                                               2005. 3. 1 
רשימות
 
רק בשבוע שעבר התכנסו אנשי חב"ד בבניני האומה בירושלים למעמד של "קריעה". לבישת שק ואפר וישיבה על הריצפה. הם ניסו להמחיש בכך את אבלם וכאבם לקראת ביצוע תכנית ההתנתקות. בהתכנסות חולק כרוז שבו נכתב בין השאר כי אריאל שרון, ראש הממשלה, מביא שואה לעמו, וכי: "אתה הוא זה שמכניס מליוני יהודים ל'גבולות אושוויץ' ".
ואילו היום, 2005. 3. 1 כותב לנו עמוס הראל בעיתון הארץ: "איך יבדיל צה"ל בין מתנחל לערבי ישראלי?...
...צה"ל החל לחלק באחרונה "תווי תושב" למתנחלים בגדה המערבית... התווים – מדבקות שאותן מתבקשים המתנחלים להדביק על החלון הקדמי של המכונית... בצבא מקווים ששיטת המדבקות תסייע לעקוף בעיה משפטית שהיתה מתעוררת בוודאות אילו ניסו לסמן רכב של ערבים ישראלים כמחייב בדיקה. ...בצה"ל שוקלים להרחיב בעתיד את השיטה לכל ההתנחלויות בגדה.
...כשמגיע מתנחל למחסום, מזהה החייל את המדבקה ומפנה אותו לנתיב ללא בידוק. מי שלא זוכים ליחס מיוחד הם אזרחים ישראלים הנוסעים בשטחים אך אינם מתגוררים בהם – ודבעיקר [שגיאה במקור] ערבים ישראלים.כך מקווה הצבא לעקוף בעיה משפטית שהיתה מתעוררת בוודאות אילו ניסה לסמן רכב של ערבים ישראלים כרכב מחייב בדיקה. [החזרה על המשפט האחרון במקור] כיוון שהוא מסמן רק את המתנחלים, לכאורה  אין כאן מקום לטענה על קיפוח מכוון...".
תמהני איך לא עלה הרעיון לעצב את התווית-מדבקה בצורה של מגן דוד בצבע צהוב.
אם היום כוונת הצבא היא לסמן את המתנחלים כדי להקל עליהם, הרי בעתיד, כשיגיע זמן ה"התנתקות" מהגדה המערבית, הדבר בהחלט יקל על הצבא.
 
ההדגשות הן שלי א.ח.


No comments:

Post a Comment